Monday 6 May 2013

-5 May 2013-

-Assalamualaikum-

Keputusan PRU yang ke-13 dah pon diumumkan dan kite semua dah tau siapa yang telah memenangi..Tahniah buat yang menang & pimpinlah negeri masing2 dengan adil k...bagi yang x bernasib baik boleh cuba lagi 5 thun akan datang(dh mcm majlis anugerah)

Orang lain sibuk mengundi aku pon x terlepas dari menjalankan tanggungjawab tue..tp memang malang sekali bagi aku dan family bila kitorang dah syok2 nak balik kampong lepas mengundi,terjadi satu insiden yang ngeri jugaklah bagi aku dan jugak menyakitkan hati...

Kami sekeluarga terlibat dalam satu kemalangan yang bagi aku x berapa bersar dan x berapa kecik lah..Kejadian berlaku di Slim River bila along aku cube mengelak dari melanggar kereta depan yg tibe2 jer berenti mengejut..ingatkan dah selamat lah kat situ2..rupe2nye ade pulak kete kat belakang yg menghentam kete along aku 2..Ape lg berdentumlah..tekejut sume yg ade kat dlm..Sian kat anak buah aku yg sorang tue..Baru feel nak tido dah jd mcm tue..Ape lg meraunglah si kecik 2..
  
Belakang kete dah hancur 1 hal yg si pemandu kereta yg dah melanggar kete akk aku tue plak suke2 hati nak claim dari akk aku..Kau yang langgar tp ko plak nak claim...Banyak songeh lah tue..Pape citer pon Bro balailah..dah compem2 ko yg kene..

Pada mulanye mamat tue nak settle luar jer tp yg bodohnye x pandai nak setle cmner..Pastue ajak akk aku report tp nak claim insurance akk aku plak..Alasan yg x bleh pakai dari mulut die "kite settle luar,nanti sy claim insurance dr anak makcik.Sebb die brake emergency"..Bagi korang alasan tue boleh pakai ker x???


Nasib akk aku pandai..x dapek lah nak claim insurance akk aku tue..Ingat die bodoh ker?cepat2 die g buat report..Pak Polisi pon sokong akk aku..Coz y??becoz nampak sgt ko bwk laju kete ko tue..kalo x compem ko boleh elak dr langgar kete akk aku tue..Dah lebih kurang seminit akk aku berenti tibe2 ko plak hentam kete die..Nak slhkan akk aku jugak ker mcm 2?Sepatutnye ko kene jaga kete depan ko bukan akk aku nak kene jage kete belakang die....Ade 10 org mcm ni punye pengguna jalan raye,aku rase lingkuplah.

Kesian kat akk aku..Baru 4 bulan kot pakai kete tue.Memang kenangan betul semlm..boleh buta jadi tragedi 5 May 2013 dalam sejarah..hehe






16 comments:

  1. sib baik tak teruk

    alhamdulillah kita dah tunaikan tanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..memang x berapa teruk..tp sakit hati tue lah yg lebih..hee

      Delete
  2. nasib baik semua selamat. next time hati hati ye

    ReplyDelete
  3. seb baik xde kecederaan lain yg serius yer !

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..just kecederaan hati jer..sakit sgt:-)

      Delete
  4. Nasib baik takde kecederaan yang serius...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah, yang penting semua selamat.

    ReplyDelete
  6. syukur alhamdulillah kak kalo selamat semua,, Allah memang sudak meng takdirkan demikian yea kak ,, :)
    oa kak,, salam kenal yea kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..yang penting selamat..Salam Kenal:-)

      Delete

  7. Syukur Aien sekeluarga terselamat..

    Btw, Miss Hidy ada nominate Aien for Liebster Award, see this link:

    http://nhidylife.blogspot.com/2013/05/wow-been-nominated-liebster-award.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...wah..terima kasih kerana nominate kite:-)

      Delete