Thursday 4 July 2013

-Tunang Sudah Part 2-


-Assalamualaikum-

Dah puas tgk gambar Part 1?Hari ni nak continue ngan Part 2 plak..Semalam cerita di luar rumah hari ni plak nak tgk keadaan dalam rumah..Banyak jugak sebenarnya adat2 melayu nak bertunang nie eh..Mcm2 ada..

Aku baru first time sebenarnya tengok adat meminang ni..Yelah dalam family aku yang dah kawen along aku ngn sepupu aku Fafa jer..Dua2 aku x sempat tgk pon masa diorg ni dipinang..Sebab aku masih belajar nun jauh di seberang..(jauh sgt tue).Time aku dulu pon bukan dapat tgk jgk..Sebb aku yg dipinang kan..Takkan aku nak sibuk2 dengar org bincnag kat luar kan..haha

Hantaran Dari Pihak Kami

Ni Plak Dari Pihak Perempuan

Nilah Pengantinnye..

##################################

Saat perbincangan berlangsung









###################################################
Di kala Tepak Bertukar Tangan



 ######################################################
Saat yg ditunggu..Maka terikatlah sebuah janji untuk menjaga hubungan hingga ke jinjang pelamin..Wah ayat..haha





Wangi x tangan Mak Cik

####################################

Masa utk berposing dengan pengantin


Senyumlah sket opah ni




Apehal budak kecik tue mcm tue


Dua2 masih available.Anyone?






Lepas semua perbincangan selesai,kami semua tunggu ape lagi..Melantaklah ape yg ade kan..haha..Gelojoh beno nampaknye yer..Tapi makan kene ikut turn tau..Bukan ladies first tau..Lelaki kene mkn dulu baru turn pompuan..Jenuh jugak menunggu..Tengok jelah muke2 penat@lapar nie termasuk aku.




Tp dah dapat tgk baru tau..Setiap org ade adat masing2..Yang penting jadi..Ok jumpe lagi di Part seterusnya..Bye

4 comments:

  1. saya first time tengok kakak sulong bertunang..masa tu baru tau mcm mana adat melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya yg ni first time tgk..padahal dah 3 org dah kene pinang sebelum tu..Hehe

      Delete