Wednesday 24 July 2013

-Kueh Raya-

-Assalamualaikum-

Dah masuk 15 hari kita semua berpuasa kan?dan dah masuk 15 hari jugak aku x tgk blog aku ni apetah lagi nak mengupdate update nie..Haha.Memang xde masa langsung nak buat entry baru..Just dpat tgk entry baru dari kawan2 blogger jer lah yg bolehnya..

So hari ni curi masa sket nak jugak buat entri baru..Supaya nanti kawan2 xlah boring asal bukak jer blog aku citer sama je kan..Ok dah tinggal lagi 15 hari jer lagi kita nak berpuasa.Mulalah sekarang ni org dok sibuk dengan persiapan raya pulak..Termasuk jugak aku..

Untul persiapan aku sebenarnya satu ape pon xde lagi..Tulah xde masa nak menyediakan lagi benda2 tue semua..Tapi cmne pun kene jugak cari masa..Nak beli baju raya termasuk jugak kueh raya..

Cerita pasal kueh raya ni tahun lepas aku x buat sendiri..Semua tunjuk jer..Maklumlah aku jauh dari umah..So nak membuatnya kat umah sewa ni xde bahan2 yg mencukupi..So tahun ni nak cuba jugak buat yg simple2 jer..

Ade 3 resepi yang aku sempat google hari nie..Wah sampai menggogle resepi..Nampak sgt x pandai buat sendiri kan..Hahha..Ok resepi pertama adalah popia nestum + horlicks.Hari tu dah rase kat Plaza Alam Sentral.memang sedap..Pk pk balik dari aku beli mahal dapat setong jer baik aku buat kan.Bertong tong boleh dapat..Hurm mesti cube ni..

Nampak sedap kan?

Yang kedua plak still popia tp yang pedas punya..nak jugak try yg ni jugak..Sebab ape?bahan2 die same jugak just beza tang nak buat sambal jer..

Yummy yummy

Last but not least yang biasa aku buat conflakes madu..yang ni memang best nak buat..Paling simple..X smpai 10 minit boleh siap..Riak x aku?haha..Tp memang bestlah kalau dapat buat jugak.


Colorful gitu

Amacam?agak2 boleh x aku nak buat semua ni?InsyaAllah..Ikut je resepi2 tue semu kan?Kawan2 mcm mane?ade resepi lain x yg boleh dibuat?Share2lah ek..

Oklah habis cite kueh..nanti nak cite plak persiapan baju raya yg x start2 lagi tue..Bukan baju jer tp duit raya jugak..Huhu..Ok jumpe lagi:-)







5 comments:

  1. Za da buat popia nestum tu.. memang sedap and mudah. cuma leceh cket nk mggulung satu2.. hehee.. gud luck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah baru first time nak buat nih..hehe

      Delete
  2. hmmm sedap nmpak. nyum nyum..

    meow singgah sini ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang nampak & rase sgt2 sedap..kalau berjaya buat memang best..Thanks ye Meow:-)

      Delete
  3. Cornflakes madu? Kita pun nak buat juga malam ni..hehehe

    ReplyDelete