Tuesday 31 January 2012

-Selagi Ku Bernyawa-

Hai...i'm sure that everybody have experiences in their life...same jgk mcm aku.mcm2 kenangan yg aku dh hadapi selama aku hidup 28 thn ni..dan yg paling terindah mestilah masa aku belajar dulu...ingt lg dulu byk cabaran yg terpaksa aku hadapi sebelum aku dpt ke menara gading...aku x bernasib baik mcm kwn2 yg len ble hbs spm je dpt menjejakkan kaki ke universiti..tak kiralah ke universiti ataupun matrikulasi..akulah satu2nya bdk sekolah aku 2 yg terpaksa amik STPM lepas SPM..sebenarnya aku x berminat pon nk sambung sekolah lg...tp terpaksalah..janji aku ade pelajaran...kiranya aku nie memg zerolah dlm pengalaman keje selepas SPM...aku tak berenti belajar start dr aku tadika sampailah aku ke Ijazah...org len aku sure ade jgk ms nk rehat sebelum sambung belajar kan...

tp aku nk sambung belajar ni bukan satu benda yg senang nk aku tempuh..pelbagai cabaran dan dugaan aku tempuh sepanjang tempoh aku belajar...terpaksa jauh dari keluarga dengan masalah nk menyesuaikan diri di tempat baru tanpa kawn2 ade dekat sisi kite kan...tp sume 2 Alhamdulillah dapat aku tempoh walaupun aku keseorangan..dengan keyakinan bahawa satu hr nt aku akn berjaya aku teruskan usaha aku di universiti...

dr situlah aku mula kenal erti kehidupan...banyak dugaan dan cabaran yg mendatang aku tempuh dengan semangat yg ade dlm diri...beserta dengan restu mak abah akhirnya dapat jgk aku menggenggam segulung ijazah dengan keputusan yg membanggakan mak abah aku..terima kasih mak abah sebb dh byk bg semangat kt ain selama ain di menara gading..InsyaAllah ain xkan sia-siakan hidup ain pasni...ain berazam nak jd mata duitan...hehe...bukan nk pau duit org..bukan..tp nk kumpul rezeki yg ain dapat selama bekerja utk mak abah ngn family kite jgk...InsyaAllah..aslkan mak abah doakan ain ok..Ameen..x lupe jgk bt kwn2 yg byk bg semngat dan nasihat kat aku jgk...tanpa bantuan dr korg jgk aku xkn sampai ke tahap ni...terima kasih sahabat....

skang ni sekali lg aku terpaksa berjauhan dr mak abah kerana bekerja...tp xpe..akan ku berusaha utk teruskan usaha dan impian aku selagi aku bernyawa dalam dunia yg Allah beri ni...Aku akan teruskan semangt aku utk berdepan dengn semua dugaan dan cabaran yg mendatang..semoga aku diberikan kekuatan dan semangat utk aku teruskan hidup..aku tau aku mst kuat utk semua ni..InsyaAllah Allah sentiasa di sisiku..aku tau Allah sygkan aku..sebb 2 aku terpilih menerima ijian dr-Nya..aku bersyukur sgt pada-Mu..Semoga aku diberkati sepanjang hidup..Ameen...

panjang lebar entri blog aku kali ni kan..tp xpelah..dh lme jgk x cerita pjg ni..hehe..aku harap korg doakan kesejahteraan aku ek...selagi aku mampu aku akn teruskan perjalanan hidup aku..semoga aku kuat menempuh semuanya..oklah nt aku cerita lg k..ade lg yg aku nk cerita..psl impian aku yg masih belum tercapai...sta tuned ol..:-)

No comments:

Post a Comment