Monday 6 February 2012

Sampai Bila..

setiap manusia yg hidup di muka bumi Allah ni berdepan dengan pelbagai ujian dan cabaran..mcm 2 jgk dgn aku..selama aku hidup 28 thn ni mcm2 dugaan yang aku hadapi..terlalu byk dugaan yg Tuhan berikan kat aku...sampai ke hr ni aku masih diuji-Nya..aku tak tau sampai ble lg semua ni bakal berenti...aku sentiasa pasrah dengan setiap dugaan dan cabaran yg aku hadapi...aku hanya mampu pasrah dengan semua ni tanpa aku redha dlm hati utk terima semua ni..

hurm..sesungguhnya aku tak kuat nak berdepan dgn semua ni..aku dh x tau mcm mane lg nk aku luahkan dgn sape lg aku nk citekan semua ni..hanya Allah je yg tau ape yg aku rsekan ms ni...dalam keadaan aku yg serba x menentu skarang ni aku cube utk pulihkan diri sdr...tp ble aku dlm keadaan ok semakin byk dugaan yg mendatang..lepas satu..satu..berita yg baru kuterima betul2 meluluhkan hati dan perasaan aku..ya Allah..knp begini berat dugaan yang Kau berikan padaku...sampai bila lagi harusku berhenti utk menerima semua ini...apakah petunjuk yg cuba diberikan padaku ya Allah...

aku hnya ingin meneruskan hidup seperti biasa..tapi aku makin diuji-Mu..aku pasrah atas ketentuanMu ya Allah...hanya satu kupohon padamu agar aku dapat menempuh hari2 mendatang dgn keredhaan-Mu..andai ini yg Engkau tentukan utkku,aku pasrah segalanya..semoga aku diberi kekuatan utk menempuh semua ini...sekiranya benar apa yg aku dgr dan terbukti semuanya..aku berharap aku kuat utk menempuhnya...suatu hari nt kebenaran akan terbukti jua...Ameen..

No comments:

Post a Comment