Wednesday 29 February 2012

...Surat Cinta Untuk Calon Suamiku...

setiap orang di muka bumi ni ade keinginan mendirikan rumah tangga..betul x..mcm 2 jgk aku yg sentiasa berdoa agar aku dapat bertemu jodoh...InsyaAllah...tapi aku nak sampaikan sedikit luahan hati aku utk bakal suami aku 2 yg aku sdr x tau di mana dia berada dan siapakah orgnye yg bakal jd pemimpin utk aku kelak...apa yg pasti inilah luahan kata dr seorng yg bakal menjadi isterimu kelak...

Surat cinta untuk calon suamiku
Assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh..
Calon Suamiku..
Apa khabar imanmu hr ini?
Sudahkah harimu di awali dgn syukur…
Kerana dpt menatap kembali fananya hidup ini..

Sudahkah air wudhu..
Menyegarkan kembali ingatanmu..
Atas amanah yg saat ini sedang kau genggam?...

Wahai calon suamiku

Tahukah engkau betapa Allah sgt mencintaiku?
Di sini aku ditempa menjadi dewasa…
Agar aku lebih bijak menyingkapi sebuah kehidupan dan siap mendampinginmu…
Kelak meskipun kadang keluh dan putus asa mengiringi…,
namun kini kurasakan diri ini lebih baik…

Kekadang aku sering tertanya.. kenapa Allah selalu mengujiku tepat dihatiku…
namun kini aku tahu jawabnya..
Allah tahu di mana tempat yg paling tepat agar aku senantiasa mengingati-Nya..kembali mencintai-Nya… Ujian demi ujian InsyaAllah membuatku menjadi lebih tabah,,sehingga saat kelak kita bertemu, kau bangga telah memlikiku di hatimu…
Calon suamiku..
Entah dimana dirimu sekarang..tapi aku yakin Allah pun mencintai mu sebagaimana Dia mencintaiku..aku yakin dia kini sedang melatihmu menjadi suami yang soleh,hingga akupun bangga memilikimu kelak…
Apa yg kuharap darimu adalah kesolehan..Semoga sama halnya dengan dirimu..kerana apabila kecantikan yg kau harapakan dariku,hanya kesia siaan yg akan kau dapati
Aku masih haus akan ilmu..namum berbekal ilmu yg ada saat ini..aku berharap dapat menjadi isteri yg mendapat keredhaan Allah dan dirimu..suamiku..
Wahai calon suamiku..
Saat aku menjadi asuhan ayah dan bondaku…tak lain doaku agar menjadi anak yg solehah.agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat..
Namun nanti,,,setelah menjadi isterimu..aku berharap menjadi pendamping yg solehah agar kelak di syurga cukup aku yg menjadi bidadarimu,mendampingi dirimu yg soleh..
Calon suamiku yg dirahmati Allah..
Apabila hanya sebuah pondok menjadi perahu pernikahan kita,takkan kunamai dengan pondok derita..kerana itulah markas dakwah kita dan akan menjadi indah ketika kita hiasi denga cinta dan kasih sayang…
Ketika kelak telah lahir generasi dakwah islam dari pernikahan kita..bantu aku utk bersama mendidiknya denga harta yg halal.dengan ilmu yg bermanfaat..terutama denagn menamakan pada diri mereka ketaatan kepada Allah taala…
Bunga akan indah pada waktunya,,,yaitu ketika mekar menghiasi taman..maka kini sedang kupersiapkan diri ini sebaik-baiknya..bersiap menyambut kehadiranmu dalam hidupku..
Kini aku sedang belajar menjadi terbaik..meski bukan umat terbaik tetapi setidaknya menjadi seorang isteri terbaik disisimu kelak..
Calon suamiku…
Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata..seperti kata org tidak semua yg dirasakan dapat diungkapkan dengan kata-kata…
Itulah yang kini kuhadapi…
Kelak disaat kita bersama.maka disitulah kau akan memahami diriku…sama halnya dengan diriku yg akan belajar memahamimu…
Bersabarlah calon suamiku…doaku selalu…Agar Allah memudahkan jalanmu tuk menjemputku sebagai bidadrimu,,
Semoga Allah selalu menjagamu…agar tak tersentuh yang bukan mahrammu..meski hanya sehujung kuku..agar kau bisa mempersembahkan dirimu seutuh untukku..
Seperti halnya aku..yang ingin memerpsembahkan diriku seutuhnya hanya untukmu
Salam cinta untukmu..
Calon isterimu…

No comments:

Post a Comment