Friday 28 June 2013

-Melaka oh Melaka Last Part-

-Assalamualaikum-

Ok last part utk cerita Melaka ni destinasi terakhir sebelum aku & Encik Tunang balik ke Shah Alam..Dah merayau rayau x tentu pasal,perut dah mule menyanyi nyanyi sakan mintak diisi..

Akhirnya kami meneruskan perjalanan mencari tempat makan..Aku xtau lah ape name tempat tue..Lupe dah..Encik Tunang yg beria ria nak ke situ..Dia ckp mknn kat situ sedap..Aku ikut jer..Last2 sesat tah ke mana mana dah..Haha..Dah kebulur aku dalam kete..



Pusing punya pusing siap tanya org lagi arah jalan akhirnya sampai jugak..Mcm sunyi jer aku tgk..Ape yg Encik Tunang ckp best tempat nie???Tp dah lapa punya pasal belasah jerlah..

Yang x bestnye kitorang dapat kedai yg paling hampeh sekali..Dahlah waitress nye mcm malas nak amik order..Asyik main handphone je kejenye..Sampai mknn yg diorder x ckup..Dahla buat dek jer bile kitorang panggil..

Yang paling x puas hati biler kitorang order sate sampai sudah x sampai2..Aku tgk mcm x ngam jer diorg tue ngn kedai sebelah yg ade sate tue..Xdelah kalau x ngam sekali pon ckplah kitorg boleh g order sendiri kan..Hurm tp xpelah..Dah xde rezeki nak mkn sate Melaka hari ni kan..Bedal jelah ape yg ade..

Keadaan yg sunyi

Org pon x ramai sgt

Muka x puas hati Encik Tunang

Tapi licin jugaklah..Rezeki..


Tapi x sempat nak amik muka adik waitress kite yg fail buat keje tue..Dah bayar sume kitorang pon balik lah..Dah lewat sgt pon sampai Shah Alam. Sempat lagi tido kat RNR..Yang penting kite Enjoy!!!

8 comments:

  1. laa apa nama tempat ni u? haha takut terkena plak next time pg melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape tah name kedai tue.Tp die area sebelum sungai udang..Lupe dah name die..lgpon 1st time kan g situ..Kene pilih betul2 lah kan..

      Delete
  2. melaka ni mmg byk tmpt makan... tp yang betul2 sedap tak byk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya memang x berapa tau area situ..g pon bukan dapat lawat sume tempat..Nak kene gune masa seminggu baru habis pusing Melaka 2..Hehe

      Delete
  3. rasanya yang saya pegi makan hari tu asam pedas kat pokok besar..situ sedap n cepat..memang ramai sgt yg datang makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Situ pon ade pokok besar jgk Ainim..tp xtaulah tempat yg same ke x 2..Hehe

      Delete
  4. Replies
    1. Tulah..nasib kurang baik kan.. nak buat cmne..Sabo jelah

      Delete